Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J48a59r66d88a 74S94o19k67o66l

11. 9. 2019 17:22

Zaokrouhlím sám. Jestli by se ale takhle zeptal nedostane nic.

8 0
možnosti
Foto

No, on by se nezeptal, protože byste mu rovnou řekl třicet :-)

1 0
možnosti
KL

Jak jste přišli na to, že číšníci jsou ve "vatě"? To bylo možná naposledy v devadesatkach. 10% tip? Neexistuje. Je úplně normální, že máte stůl s útratou 3000,- Kč a na stole zůstane pětikoruna. Proto to nikdo nechce dělat. Protože majitelé dají minimální příjem s tím, že ostatní si číšník vydělává na tipech. Jenže ono to už tak nefunguje. A navíc si platíte, byt třeba za 50% jídlo. Pití a kávu si můžete v lepším případě donést svou.

4 0
možnosti
MP

No já třeba těch 10% spropitného běžně dávám, ať už za jedno pivo nebo za celovečerní útratu. Běžně, ale ne vždy - jenom když jsem spokojený s kvalitou jídla, pití a obsluhy. Pokud je restaurace prázdná a obsluha mě s kyselým obličejem nechává čekat, tak nedám nic nebo skoro nic.

9 0
možnosti

Já dodržuji zásadu, že nechávám deset procent spropitného, ale kdyby si ho někdo takovým způsobem "vysomroval", nedostal by nic. Asi mám štěstí na obsluhu, protože i když platím někde, kde mě znají a ví, že dostanou spropitné, nikdy si nedovolí si spropitné strhnout sami, aniž by počkali na to, kolik jim řeknu.

5 0
možnosti
JU

J80a77n 97U15r55b65á15n51e61k

11. 9. 2019 15:58

Jojo, taky mi to vadí, ač se obávám, že to začíná být standard. Onehdá se mi to stalo ve fastfoodu na Václaváku, to jsem opravdu zíral. Čekal jsem, že tam mají nejen dress code, ale i "customer code". Ale buď nemají, nebo je ani nenapadlo, že by některý z jejich zaměstnanců něco takového mohl zkoušet. V každém případě mne překvapila reakce kolegy, že se mu to ještě nestalo, mně se stalo v restauraci už i to, že mi někdo nahlásil rovnou zaokrouhlenou cenu, nebo mi nazpátek prostě drobné sám od sebe dát nechtěl, aniž by se byť jen zeptal.

P.S. Pokud by mi pingl ohrnoval nos nad stokorunovým zpropitným, že je zvykem dávat 10 %, nechal bych si jej vrátit určitě celé nazpátek. Holt nejsou lidi, číšníka jako fyzicky i psychicky náročnou práci (ač dobře placenou z tuzérů) nikdo dělat nechce, a tak berou restaurace kohokoli. Čest výjimkám, které práci dělají stále ještě "postaru"!

4 1
možnosti
Foto

Jiní na to jdou fikaněji, ne takhle zpříma. Když jim na útratu 57 Kč dáte do ruky stovku, zeptají se jako by nic - "nemáte drobné...? Čekají, že jim řeknete - "nechte to na těch šedesát..." Tenhle Váš si o to řekl alespoň rovnou a nekličkoval. Za to bych mu snad ty tři kačky i dal...:-)

1 1
možnosti
DV

D67a31v82i97d 98V58l33k

11. 9. 2019 14:54

Normální je dát dýško kolem 10% ,takže třicet byla kulantní cena s dýškem.

5 2
možnosti
Foto

To je divný, mně nikdo v práci za mou práci žádný dýško nedává. Je to normální...?

12 1
možnosti
MK

Asi by se mi to nestalo, protože bych řekl 30

3 1
možnosti
JR

J82a16n 51R12i54c22h90t41e18r

11. 9. 2019 14:45

Normálně bych mu řekl třicet, ale s takovýmhle jednáním bych si to nechal vrátit do koruny.

17 0
možnosti
PH

To můžete být rád, že vám nedal facku.

5 1
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2093x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik