Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZW

Spropitné je dobrovolný (!) dárek navíc, pokud je host spokojený s personálem a jeho službami. Pokud si o sami nějak říkají, je to normální žebrota.

21 0
možnosti
IZ

Jste v mých očích normální vztahovačný lakomec, cena byla luxusní, a otázka slušná, tak na co si vlastně stěžujete? Kdyby vám ty drobné nevrátil bez ptaní, to byste byl spokojenější? Bez emocí - situace byla normální, vaše úzkoprsá reakce je přehnaná.

4 28
možnosti
VZ

Děláte si legraci? Podobná otázka nepřichází ze strany nějakého pikolíka vůbec v úvahu. Být jeho šéf a zaslechnout to, tak letí na hodinu. A dotyčný host by měl to pivo zdarma jako omluvu za nepřípustné chování zaměstnance.

20 1
možnosti
JK

Zeptat se mi přijde asi tak stejně hloupé jako mu ty tři koruny nenechat bez ptani. Lepší je, když je v takovém případě za hlupáka ten druhý, než ze sebe udělat socku.

4 1
možnosti
PK

Není to příjemný zážitek, ale je to třeba jen zkušenost z běžné praxe 100 x za den, já bych mu to už nyní jako kmet asi odpustil a to pivo bych si i příště dal.

1 1
možnosti
VB

Má stejný názor. Co předvedl? Pozdravil, usmál se, bylo to rychlé, zpíval si při tom nebo to byl načučený čech uražený tím, že někoho obsluhuje?

0 0
možnosti
Foto

Já s vámi většinou souhlasím a dávám karmu. Dnes ani jedno, ani druhé. Vy se prezentujete jako člověk pravicového směru, ale tímto článkem jste se přesunul k levičákům. Už chybí jenom nápis "Neurážejte personál spropitným" :-):-)

3 16
možnosti
ZW

Co je pravicového nebo levicového na tom že někdo odmítá tuhle formu spropitného? Já spropitné dávám - ale sám od sebe, jako vyjádření spokojenosti. Pokud někde mají cedule, jako že spropitné není v ceně a předpokládá se 10%, což jsem už viděl, z principu bych tam vůbec nešel. To není dobrovolné přilepšení od spokojeného hosta, ale žebrota nebo vydírání.

20 0
možnosti
RK

R12a68d53e70k 72K27o93h14u95t

11. 9. 2019 19:23

Majitelé a manažeři restaurací kalkulují cenu o těch 10 % nižší, než jaké jsou náklady a kalkulovaný zisk? O 10 % nižší, než jak si ji kalkulují jiní výrobci, prodejci či poskytovatelé služeb? Nebo ti ostatní jsou poškozovaní tím, že jim se 10 % bakšiš k ceně nedává?

1 0
možnosti
ZW

Přesně tak - ceny má mít restaurace spočtené tak, aby se z nich dalo zaplatit všechno: náklady, nájmy, energie i solidní plat personálu a rozumný zisk. To, co hosté dají dobrovolně navíc, jako projev spokojenosti, je odměna, bonus. Není to žádná povinnost a nemá to být nároková složka příjmu číšníka.

11 0
možnosti
JR

J28a17n 97R19á16ž

11. 9. 2019 19:20

Jelikož už při zjištění částky, kolik mám platit řeknu i výši spropitného, ještě se mi nic podobného nestalo. Ovšem, kdyby si řekl číšník předem, nedostal by nic a to z principu, že spropitné by měl být dobrovolný akt hosta, kterým vyjadřuje spokojenost.

Osobně dávám v restauraci min. 10% a při jiných službách (masáže, kadeřník a pod.) dávám i víc jak 30%. Zjistil jsem, že je to poznat, když tam člověk přijde příště.

PS. Kamrádův vnuk dělá na place v "zážitkové restauraci" 16-18 dvanáctek měsíčně za 25tis.Kč brutto. Dostává relativně vysoká "dýška", běžně nad 10%, což je při vyšších tamních cenách jídel a pití i při menším počtu obsluhovaných hostů dost peněz, ale musí se dělit s kuchaři a provozním, takže ani s těmi vyššími "dýšky" zdaleka nedosáhne na český průměrný plat. Když onemocní, je to hodně tvrdý sešup v příjmech a na hypotéku také nedosáhne.

A dodávám, že číšníci, ani kuchaři v tamní restauraci nedostávají stravenky jako třeba pokladní v supermarketu nebo dělník v továrně za režijní cenu oběd, ale naopak jim majitel strhává paušální denní poplatek za jídlo.

11 0
možnosti
Foto

Jako zákazníkovi je mi naprosto šumák jak to mají mezi sebou zaměstnavatel a zaměstnanec. Já dám zpropitné jen pokud budu mimořádně spokojen a ne jen proto, že jsem do toho podniku přišel a personál udělal svou práci.

6 1
možnosti
TK

T30o13m82á31š 79K69a17ň58a

11. 9. 2019 17:51

Pokud jsem spokojený dávám 10% ať je útrata 100CZK nebo 6000CZK. Pokud spokojený nejsem, nedávám nic. A u jednoho piva nějak tak automaticky zaokrouhluji, že bych asi řekl rovnou třicet.. Ale to musí vědět autor sám, zda vše ostatní bylo před tím v pořádku...

4 1
možnosti
JR

J41a90n 18R12á94ž

11. 9. 2019 17:45

Vzhledem k tomu, že už při placení oznamuji zaokrouhlení podle výše zamýšleného spropitného, tak se mi to ještě nestalo. Ale kdyby si číšník sám předem o spropitné řekl, nedostal by nic. Z principu se má dávat spropitné dobrovolně.

Osobně považuji min. 10% za standard, který dodržuji při jakékoliv výši útraty v restauraci a při jiných službách, podle spokojenosti dávám i 30%. Vyplatí se to!

PS. Kamarádův vnuk dělá v "zážitkové restauraci" 15-17 dvanáctek na place měsíčně za 25tis.brutto. Dostává relativně vysoká "dýška", ale musí se dělit s kuchaři a provozním, takže na český průměrný plat nedosáhne i s nedaněnými dýšky ani ve snu.

8 0
možnosti
JZ

No a i když si dáte jedno pivo, za patnáct minut ho vypijete, cena je 29 Kč, tak vždycky dáváte 35? V tom osobně nevidím smysl. Já bych dal asi jen 30. Protože dávat šest korun opravdu jen za to, že mi to pivo někdo postavil na stůl a že jsem chvíli poseděl... nevím no. Ale jinak zpravidla taky dávám asi tu desetinu navíc. Jenom nemám žádnou zkušenost s tím, že by se mi zpropitné někdy někde "vyplatilo". Když jdu k holči, nechávám tam 8 korun k pravidelným 112 korunám (10 minut holení hlavy strojkem). Nějak tam necitím důvod za to platit 140 a nedovedu si představit, jak by se mi to mělo příště vyplatit. Leda že by mi holička poskytla nějaké zcela atypické služby navíc:-) Ale možná bych mohl zkusit dát třicet procent zubaři, šest stovek navíc k 1800, za to bych možná obdržel i poklonu.

5 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2093x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik