- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V tunelu by se muselo při zvýšení rychlosti intenzivněji svítit.
Když jsem jezdil pracovat do Záhřebu po dálnici A9 přes Graz, spočítal jsem délku tunelů v Rakousku na 51 kilometrů.
Světová rarita tunel Valík měří 380 metrů. Metrostav vybudoval tunel téměř na rovině. Výkop by vyšel na zlomek ceny. Tunel je prošpikován nejmodernějšími systémy. Před ním je signalizováno snížení rychlosti nejprve na 100 km/h a následně na 80 km/h. Snížení je ještě doprovázeno upozorněním na radar na světelné tabuli.
Zdálo by se, že úprava na 100 km/h bude otázkou několika hodin. Prostě se značka s údajem rychlosti 80 km/h změní na stovku a všichni budou spokojeni.
Podle mluvčího ŘDS je třeba změnit místní provozní předpisy a provést rekonstrukci dopravního značení a osvětlení na vyšší rychlost. Tyto úpravy mají stát asi 150 milionů korun!
Vychází mi, že úprava 1 metru ve světovém tunelu vyjde na 395 000 korun. V tunelu, který je celý nesmysl a je při vjezdu do něj vidět jeho konec. Požadavku na zvýšení osvětlení nerozumím, i když to má jistě oporu v nějaké EN ISO normě. Všechna auta mají povinnost svítit v tunelu. Dálnice nejsou v noci osvětlené a řidiči by sami měli dbát, aby měli světla v pořádku. Pro vlastní bezpečnost, i těch kolem.
Zřejmě slovo tunel má opravdu u nás více významů.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/tunel-dalnice-valik-d5-rychlost-zvyseni-fc5-/automoto.aspx?c=A180309_082135_automoto_fdv
Další články autora |