Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Souhlasím s autorem, vynucovat si dýško je nevhodné a ano, stává se to normou a není to v pořádku. Kdo peníze má a je se službou spokojen, tak je milé, že dá něco navíc. Pak jsou ale také ti, co nemají peněz nazbyt, přesto občas někam zajdou. Nebudu jim mít za zlé, když mi dýško nedají. Sama jsem chvíli měla čajovnu, takže jsem to poznala i z druhé strany. Co mě ale šokovalo. Před lety jsem si chodila přivydělávat do luxusního a drahého obchodu s italskými víny a potravinami. Když tam nebyli zákazníci, tak prodavači mezi sebou nadávali na ty, co jim k útratě nenechali dýško a nebo nechali jen pár korun. Předtím by mi vůbec nenapadlo, že i v obchodě se očekává, že mám platit víc, než je deklarovaná cena. Někdy třeba drobné zpět nechci, ale spíš ano, mám je na autobus, jsem v ID a tudíž také tzv. socka, jak to zde nazval jeden z diskutérů :-P

8 0
možnosti
VM

Gambáč 11° 50l KEG - 1710,- Kč , tedy cena 27,- Kč je slušná (chlazení, mzdy, ostatní režie) To k některým reakcím.

Pokud si obsluha takhle řekne, tak je to z mého pohledu hlupák. Občasně v hospodě obsluhuji, pokud si to někdo nechá vrátit do korunu, jenom si v duchu řeknu škrt, ale nijak na to nereaguji.

Jinak sám považuji za normální nechat do 10% ceny dýško a pokud si to personál alespoň trochu zaslouží, nechám mu ho.

3 1
možnosti
PJ

Tak říci si o to takto není příliš šťastné, ale jinak asi nejde směšovat obsluhu (očekává se, že část odměny tvoří dýška) a majitele (jehož zisk se odvozuje z ceny), i když v některých (rodinných) zařízeních obsluha i majitel jednou jsou.

2 1
možnosti

I19v73o 89Ž89á74č23e25k

12. 9. 2019 12:02

S takovým chováním jsem se zatím nesetkal a vadilo by mi. Vždycky mi každý chtěl vrátit drobné, dokud jsem sám neřekl, že je nechci.

3 0
možnosti
MN

M61a40r75t52i39n 30N18o52v68ý

12. 9. 2019 10:45

27 za gambrinus? :-D

0 0
možnosti
KJP

V Praze dvanáctka za 25, a není to G-hnus!

0 0
možnosti
TK

Je prostě ještě mladej, hloupej, nevyškolenej a upřímnej. ;-D

Profík se "slušně" zeptá:"Nemáte náhodou těch 8 korun?", tedy předstírá, že nemá drobné na vrácení a ví, že 90 % lidí následně nad těma pár kačkama mávne rukou. ;-D

Ten zbytek nejsou tak zarputilí škudlilové, ale častěji naivní dobrácké babky, které ho naštvou tím, že ve snaze mu pomoci začnou opravdu hrabat v peněžence drobné, v upřímné snaze mu vyhovět. ;-D

Profík se tedy musí naučit odhadovat lidi a zvolit vhodnou metodu. Ten váš na to má na to, jak dostat zpropitné z každého, možná ještě celý život. :-)

2 0
možnosti
Foto

Je to vůl. A nejspíš to není chyba hostinské(ho), ale toho "ubožáka" pingla. Tohle léto pomáhám mé dobré známé v penzionu, takže i za pípou jsem si odstál svoje - a nikdy by mně nenapadlo něco takového vypustit z huby. Dýško je odměna za službu, úsměv, dobře natočené pivko... je to něco navíc. Není to povinnost a není to samozřejmost!

Pokud se číšník musí uchýlit k takovému... způsobu vyžadování odměny navíc, tak je to hlupák a špatný číšník. Nedivím se vám.

Stavte se někdy u mně na Bernarda 11 :-D

12 0
možnosti
Foto

Pokud jsem četl pozorně, tak zde nikdo zatím včera ani dnes nenapsal věc podstatnou. Autor článku jel na pivo na kole. Ovšem neuvedl, zda po vypití té jedenáctky piva šel pěšky a kolo vedle sebe jen vedl a nebo na kolo sedl a z restaurace odjel. V tomto případě měl velké štěstí, že pana autora jako účastníka silničního provozu při tom slastném pití piva "neviděl skrytý policajt" a potom, co vsedl na kolo a rozjel se - jej příslušník ihned nezastavil a nedal mu fouknout...!!;-O;-(

1 7
možnosti
JH

Jo, a o to, pane Šindeláři, šlo.

1 0
možnosti
LM

a proc zo pivo nestoji rovnou 30, a ty 3 mu rovnou nespadnou do klina?

0 1
možnosti
ZW

páč by nedostali to dýško, případně by bylo mnohem menší. Takhle se přímo kalkuluje s tím, že to hosté zaokrouhlí. Podle mě je to takové dětinské...

3 3
možnosti
KL

Fakt je ten, že když vám vypadnou drobné z kapsy při vytahování mobilu nebo kapesnicku, tak se ani neohlednete. Ale tem zlodějům v hospodě nedám ani korunu

0 1
možnosti
DH

Jestli Vám ty drobné z kapsy padají nějak častěji, tak prosím popište trasu a jména ulic kudy chodíváte.

Děkuji.

D.H.

0 0
možnosti
DH

D24a65v95i46d 78H95o25r73á98k

11. 9. 2019 23:21

Já snad ty "blogy" přestanu číst. Tady jsou zdejší pisálci schopni se chlubit, že by si nechali pro korunu (nebo 3) koleno vrtat.

To je skutečně hnus, co je to tu v poslední době za úroveň.

8 22
možnosti
VZ

Přečíst text zjevně umíte, ale s pochopením jeho obsahu už je to evidentně horší. To co si ten mladej dovolil prostě u pingla nepřichází v úvahu. Tím padá na úroveň žebroty někde v metru.

17 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2093x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik