Děkujeme za pochopení.
M84a52r73t30i59n 61B18o94k75ů89v57k18a
Tak nevím, asi mě dohnala karma za ty blbé kecy v diskuzi. Na cca kilometru mě předjela dvě auta v době, kdy proti něco jelo. Pěkně natěsno.
P25e19t90r 21S71k70á87c97e32l
S čím kdo zachází, tím taky schází. Jak moudré jsme měli předky...
V63í50t 96B42l49e13c12h49a
Pitomost roku to určitě není. Měřit auto od cyklisty v provozu nikdo nebude. Změří vám to až u soudu znalci pokud cyklistu srazite. Účelem této vyhlášky je-jezdit tak, aby nebyl ohrožen cyklista.V případě nehody je viník jasný a může být souzen za porušení předpisů - nedostatečný odstup.
L16u65b59o28š 64K32r25i12m83l
Pitomost roku to je, protože jde o výkřik bez dořešení detailů technických norem, ostatních pravidel, atd. U pravidel je skvělé, že cyklista může předjíždět kolonu vpravo, ale povinnost dodržet 1,5 m má, světe div se řidič.
H74e55l71e86n18a 11B80r64o89d35e87c56k67á
Pokud auto předjíždí cyklistu, musí jet ve vzdálenosti 1,5 m. Pokud ovšem cyklista projíždí kolonou stojících nebo krokem jedoucích aut, udržel by si často odstup 1,5 metru jedině v případě, že by šlo o metry svinovací. Tohleto prskání ve stylu umanutého dítěte opravdu nikomu nepomůže.
M14a93r18t46i15n 83B95o62k61ů85v77k15a
A chápete rozdíl mezi autem jedoucím dejme tomu stovkou a kolonou aut stojících?
J36i70ř29í 96Č20u87m66p16e47l18í57k
Už bylo mnohokrát řečeno, že bezpečná vzdálenost je zejména faktorem rychosti rozdílu jízdy cyklisty a motorového vozidla. Když pojedu dvacítkou po frekventované silnici, nebude mi vadit auto půl metru ode mě, které zpomalí a předjede mě rychlostí o 10-20 km/h vyšší (nedokážu odhadnout jaký je správný rozdíl). Když mě někdo předjede rozdílem 50 km/h, ten metr a půl už je velice rozumný.
O51d20s83t76r72a78n89ě36n46ý 49U54ž40i52v53a71t70e80l
P22e12t22r 68K93o80v80a40ř61í66k
Proč má někdo potřebu psát blog, když není schopen ani toho základního, tj. dodržet nějaký slohový tvar, psát článek kompaktně a srozumitelně. Naházet jednu větu za druhou bez jakékoli plynulé souvislosti, a ještě s řádkováním 2, je šílenost a neúcta ke čtenářům.
Co se týká tématu: já jako cyklista též (jako většina mých kolegů) pokládám ustanovaní zákona za nesmyslné a cyklistům ani řidičům to vůbec nijak neprospěje. Opak je pravdou - provoz na mnoha místech, kde se vyskytují cyklisté, se stává šíleným a na hlavu postaveným. Neprospěje to ani k bezpečnosti cyklistů, ani řidičů. Za sebe mohu říct, že ačkoli se pravidelně pohybuji na komunikaci, kde se jezdí kolem 100 km/h, NIKDY jsem se jako cyklista necítil ohrozen řidiči. Drtivá většina cyklisty respektuje. A kvůli občasným výjimkám zavádět tuto zhovadilost neřeší naopak vůbec nic. A mohu jen smutně konstatovat, že se na úsecích, kde se musím pohybovat po frekventoanější silnici, cítím velmi špatně a nekomfortně, když se za mnou úplně zbytečně tvoří kolona aut, aby mohly dodržet odstup 1.5 m. Nikdy jsem s tímto problém neměl, a nechápu, kde parlament vzal potřebu toto zavést, když odstup od cyklisty nikdy nebyl běžným důvodem jejich zranění, a tedy problémem, který by bylo nutno řešit.
M79a47r31t50i30n 94B46o66k36ů30v17k33a
Pokud drtivá většina jezdí slušně, potom jim 1,5 metru nevadí. Ta novela je kvůli neslušné menšině, která měla tendence nesprávným předjížděním ohrožovat cyklisty. Už před novelo bylo v zákoně jasně stanoveno, že předjíždějící řidič nesmí ohrozit, což se stávalo.
T82o70m59á41š 64V80o40d76v53á47ř26k85a
Poslední zkušenosti.
A/ Paříž - cesta pro auta je striktně oddělena od pásu pro cyklisty - betonovou zábranou. Nikdo nikoho neohrožuje a nikdo nikomu nenadává. Je to poměrně rozšířené.
B/ Španělsko - striktní přednost chodce na přechodu, brzdí i kamiony. Při předjíždění cyklisty přejetí do protisměru, i když musí čekat. Chodec na cestě - totéž, přejetí do protisměru. Absolutně vyloučeno "míjení" dvou aut a cyklisty či chodce.
P92a44v94e87l 56D38v12o46ř21á22k
Tady v oblíbené turistické oblasti jsou ovšem vedlejší silnice, cyklisty hojně užívané, tak úzké, že tu dva vozy v protisměru musejí sjet až na krajnici.
Potkat ses autobusem je je už záležitost pro kaskadéry. Předjíždět tady cyklistu s odstupem 1,5 m nelze, protože na to není dost místa. Tak, a teď raďte.
J87a24n 97R34á44ž
Těch jeden a půl metru nařízeného odstupu je opravdu pitomost roku.
Jezdím denně po dost frekventované silnici II.třídy, která je cca 6m široká. Mimo aut všech tonáží, je hojně využívána i cyklisty. Rád bych radu, jak předjet dnes bez porušení předpisů cyklistu, když v protisměru jezdí jedno auto za druhým. Samozřejmě v prvé řadě je hloupost, že tam trénují i závodníci, tedy jezdí ve skupinách, ale jsem názoru, že kolony aut za cyklistou nejsou zrovna tím, co zvyšuje bezpečnost.
M86a45r50t73i87n 29B51o19k61ů26v10k10a
A jak jste tam předjížděl před "metr a půl"? Tam se v pohodě vejdu, bez dostatečného odstupu od cyklisty, však on to ustojí?
- Počet článků 338
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2093x