Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J58i52r34i 71T64i10c14h51y

7. 3. 2022 14:52

Moje zkusenosti s ruskymi turisty jsou z nedavnych dob a z nejruznejsich zapadnich statu. Prevaznou vetsinou slusne se chovajici lide. Nerad vyjmenovavam ty horsi turisty, jen se zminim o Cinanech. V dobe komunismu k nam jezdili DDRaci, ti byli nesmirne hlucni a roztahovacni.

1 0
možnosti

Tak jsem napjatě čekal vaše zkušenosti s Ruskem a vypadlo z vás jen setkání s turistama v Turecku...:-/

0 0
možnosti

Pokud vím, tak nás ještě navštívilo ještě Polsko, Bulharsko, Německo, Maďarsko...to není jako omluva Ruska, ale fakt. Nezůstal tu nikdo, kromě Ruska, které si z nás udělalo pro 150 000 Rusů ráj na zemi - čili 1 furt. Pevně věřím, že se jim tu líbilo....Prostě chovají se stále stejně. Já je zažila, byli ustájeni ve Frenštátě pod Radhoštěm a jejich "cvičení" spočívalo v ježdění tanků a jiné techniky stále dokola.

0 0
možnosti
Foto

Ono mnoho nescházelo, a i od nás se mohlo ,,bratrské pomoci" dostat. Polsku. V r.81. A navrch ještě jeden vtip.. Sešli se tři. Amík, Brit a Rus. Vyprávěli si, jak se jim žije. Rus je trumfl. Vila, sluha, zahradník, dvě auta, atd. Udiveně se jej ptali, kde žije. Asi někde u Moskvy. Kdepak, odvětil. V Bělé pod Bezdězem.

2 0
možnosti

Zasloužená karma :-)R^

3 0
možnosti

Rus a rusák je rozdíl, tak jsem to zažila v roce 1968. Komandír s pulemjotom na nás mířil a vyhrožoval, malý kluk s vyholenou hlavou a vyděšenýma očima nás z nepojízdného tanku přesvědčoval, že on je naš brat, on nam pomagájet.

0 0
možnosti
Foto

Voják musí poslouchat rozkazy. Jel jsem na houby na motorce a dojel konvoj ruských tanků. Na motoru vzadu sedělo pár ruských vojáků a smálo se mi, že se bojím je předjet. Telata od pohledu.

0 0
možnosti

J48a73n 15R77á68ž

7. 3. 2022 11:02

Se mi líbí, kolik lidí si vzpomíná na něco, co ve věku který tehdy měli, emočně zažili jen přeneseně. Kolik náctiletých vypráví dnes zasvěceně o hrůzách totality a kolik tehdy pětiletých zasvěceně vypráví o hrůzách sovětské okupace.

Vím o čem mluvím, protože mám stejně zkreslené vzpomínky na padesátá léta, kdy pro tátu v noci přijeli a zbytek rodiny nás za dva měsíce vystěhovali z domu. Aby člověk mohl žít a nebyl celý život traumatizován, podvědomě hrůzné vzpomínky z dětství vytěsňuje a když se k nim později vrací, míchá se realita vlastního prožitku s tím, co slyšel od jiných.

Takže rovněž je to se vzpomínkami na srpnové události roku 1968 u těch, kdo byli tehdy dětmi a nás, kteří jsme to prožili jako dospělí. To je v živé a nezkreslené paměti pořád.

Dnes je ale jiná doba a srovnávat to, co se děje dnes na Ukrajině s okupací ČSSR v srpnu roku 68, je nesmysl. Tam se vraždí, u nás se jen strašilo. Horší traumatické zážitky než na srpen 1968 máme mnozí na srpen 1969, protože tam na nás nestříleli a nemlátili nás Sověti, ale byli to čeští policisté a milicionáři. Ale o tom se tolik nemluví. Na to se totiž zapomenout nedá!

3 0
možnosti

Vy pane Razi asi budete z nejake mensi osamele vesnice. V Praze, Liberci a dalsich velkomestech v prvnich dnech sovetske okupace take okupanti vrazdili. Pozdejsi mtrvi byly spis obeti bezohledkne jizdy okupantu. byly spis

4 0
možnosti

Velký souhlas. Mé zážitky jsou podobné, v 68 strýc a otec byli schovávat ukazatele u silnic aby okupanti nevěděli , kde jsou a kam jet. Celé mládí jsem byl vychováván k velké obezřetnosti ke všemu ruskému. Vždy jen rusáci, přestože to byl Sovětský svaz , i když okupační jednotky byli hlavně ukrajinské. Další osobní zážitek mám z roku 75 , kdy při návštěvě SSSR jsem viděl na stavbách pracovat hlavně ženy a zdraví chlapi se poflakovali v uniformách nebo pili kvas. A poslední zážitek z roku 92 , kdy v Moskvě se mnou nechtěli mluvit rusky , hráli si na světáky a s ředitelem hotelu jsem nakonec diskutoval německy na téma Reeperbahn v Hamburku. I přes to všechno jsem vždy v SSSR narazil na velkou pohostinnost a zájem o diskusi. Proto je mi velice líto toho všeho , kam je Putin zatáhl.

2 0
možnosti
Foto

Dopravní značky jsme také otáčeli do protisměru.

0 0
možnosti
Foto

,,Jó Rusko. Nic mi neříkej. Tři armády, jedna hlídá druhou, a ženský na to dělaj". Tolik prastarý vtip z dob více než dřevních, z let dávno předcházejících i ,,bratrské pomoci" u nás.

0 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2093x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik