Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J12a16n 34R93á75ž

22. 10. 2018 18:33

Souhlasím, že dělat řidiče linkového autobusu za 30 tis./měs. bruto je hloupost a divím se , že to někdo dělá. Ale podmínky, za kterých provozovatel vysoutěžil kontrakt s krajem nedovoluje, aby zvedl platy. Nikdo totiž v době, kdy se kontrakty sjednávaly, nemohl předpokládat, že se během dvou-tří roků zvedne průměrný plat skoro o 5 tis. a nárůst mezd v rozbujelé neziskové sféře bude víc jak 10%, což má samozřejmě vliv na růst inflace a tlak na mzdy v podnikatelském prostředí.

Jediná možnost, jak ceny za dopravu a mzdy řidičů narovnat do reálu je, že řidiči za ty žebračenky jezdit nebudou a kraje budou nuceny nabídnout jiné podmínky. Samozřejmě se zdraží doprava i sníží počet spojů, ale to je normální, protože cena za km, kterou platí kraje, je neskutečně nízká.

Mezinárodní nákladní dopravci už mzdy zvedají, byť neradi, neb ztrácí konkurence schopnost, ale průšvihem je, že dnes jezdí za ty mizerné platy z long kamiony nezkušení kluci, kteří reálně nemají na to, aby řídili dodávku, protože zkušení "tiráci" znající řeči, jezdí raději pro německé a rakouské dopravce za dvojnásobné mzdy.

2 0
možnosti
JD

J18a74n 31D82r92t12i44n89a

22. 10. 2018 11:24

Zkuste si predstavit jak by to vypadalo kdyby se vase prani stalo skutecnosti. Ti co by dostali masivne pridano by na tom byli plus/minus stejne (mozna malinko lip) nez dneska protoze by samozrejme vzrostly i ceny a ti kteri by pridano nedostali - tedy maminky samozivitelky, duchodci a spousta dalsich by na tom byli daleko hur nez dneska. Proc myslite ze je v Cesku pod hranici chudoby nejmene lidi z cele EU?

0 0
možnosti
PM

Při hrubé mzdě 30k jsou reálné náklady zaměstnavatele - a nejde jenom o zdravotní a sociální hrazené zaměstnavatelem, ale také o obrovské výdaje na zbytečnou byrokracii (která na západě není) a hromadu dalších nesmyslů (kdo třeba ví, že se musí dokumentace k práci archivovat = platit dalších 40 let?) - jsou minimálně 55k+. V ČR jsou platy dost velké, akorát jejich většinu přímo či nepřímo sežere stát....!!

1 0
možnosti
JR

J35a14n 30R50i49c93h53t56e91r

22. 10. 2018 8:40

Obávám se, že o tom to tak úplně není. Ve Skandinávii jsou odvody mnohem vyšší než u nás a podmínky pro život jiné.

1 0
možnosti
KS

Není to tak dávno, co se politici chlubili otevíráním montoven výrobků, které pak prodávali jiní. Desetitisíce lidí u nás vyrábějí součástky aut, která pak prodávají se ziskem jiní. Dokud se toto nezmění, tak v naší společnosti německé peníze nebudou.

5 0
možnosti
JD

J13a82n 83D36r79t71i65n53a

22. 10. 2018 11:33

Nazor ze nizka cena prace dela z Ceska montovnu jsem tady cetl nesciselnekrat, ale myslim si ze je to nazor chybny. Nizka cena prace neni jen v montovnach, ale i ve spickovem vyzkumu. Treba nase firma (nadnarodni kolos s centralou v USA a pobockami vsude na svete) v dobach krize rusila mraky mist pro spickove techniky (ajtaky, konstruktery, projekt managery ....) v USA a na Zapade a presouvala je do Ceska protoze tady za stejne kvalitni (a castokrat i kvalitnejsi) praci zaplati mnohem min nez v USA nebo v zapadni Evrope. Ja budu fakt radeji delat za momentalni cesky plat spickovou technickou praci nez neco podradneho treba i za vice penez nez mam dneska.

0 0
možnosti
Foto

V Česku už ale vážně na práci žádní správní lidé neexistují. Tedy hlavně ten velmi vzácný východoasijský druh, ochotný pracovat za misku rýže 12 hodin denně, 6 dnů v týdnu.;-O

0 0
možnosti
JR

J80a14n 19R92á51ž

22. 10. 2018 18:45

Zkušený kovoobráběč nejde v Brně na práci ve směnném provozu sehnat ani za 45 tis. bruto/měs a absolventi gender studií a politologově jsou nepoužitelní, i když jich je na pracovním trhu dost.. To už je opravdu průšvih a mnoho mých známých továrníků musí pro nedostatek kvalifikovaných lidí odmítat zakázky, které přebírají Rumuni a Bulhaři. Zaděláváme si na na problémy v nadcházejícím období, kdy poptávka v západní Evropě po naší práci pomine....což bude dřív, než se nadějeme. Viz pokles poptávky po nových autech v Německu a Itálii, což vždy značí, že se něco zlého začalo dít. Auto Škoda ještě podává, ale otázkou je, jak dlouho ještě bude. A to je technologická špička a finalista. Jak se začnou omezovat subdodávky zejména pro Německo, nastane krize, což bude znamenat pro mnohé dnes mzdově rozmazlené dělníky a techniky nezaměstnanost.

0 0
možnosti
JC

J46a86r36o 54C93e46c81h

20. 10. 2018 14:10

Pan Havránek je zřejmě zkušený podnikatel, vlastnící několik firem. Představte si nějakou firmu - třeba dopravní. A tam platíte řídiči 30k měsíčně. On dostane 23k na ruku, majitele to stojí přes 40k. Bez ohledu na to jestli zakázky jsou nebo ne. Ten řidič musí něco řídit - třeba náklaďák. Ten se vezme na leasing za X desítek tisíc/měsíčně. Pak taky nejezdí na vzduch, ale na naftu, ta asi taky "pár" kaček stojí. Občas je potřeba zajet do servisu, to zas není zadarmo. Předpokládám, že firma vede účetnictví, takže účetní, pak dispečer atd. atd. až po ten hajzlpapír na záchodě. Hoďte si to do excelu a zjistíte, že ten Váš řidič musí firmě vydělat třeba 200000/měsíčně, aby jste jako majitel nemusel firmu zavřít. Doporučuju p. Havránkovi, aby začal podnikat - v jakémkoliv oboru - a po několika letech se s námi podělil o svá moudra ...

4 6
možnosti
VS

A Vy se domníváte, že tohle všechno , co jste vyjmenoval, firma v lokalitě na západ od Tachova nemá? Pokud nevyděláte v ČR s nižšími náklady, pak je to opravdu asi lepší zavřít.

4 0
možnosti
Foto

Např. před pár lety vyšla nová Octavia z Německa o 60. tisíc levněji než nová z ČR.

1 0
možnosti
VN

Tak jasně. Každý obchodník potřebuje prodat. A pokud neprodá za nějakou cenu, musí jít níže...

0 0
možnosti
JD

Máte pravdu a pokud nejsou schopny lidem adekvátně zaplatit, tak ať zkrachují. Takové firmy nemají na trhu co dělat.

7 1
možnosti
VN

Demagogie. Vezměme si třeba hotel mimo Prahu nebo jiné centrum byznysu v této zemi. Aby přežil, musí platit své zaměstnance co nejméně. Pokud svým zaměstnancům zvýší radikálně mzdy, musí své vyšší náklady promítnout do svých cen. A vyšší ceny mohou zase dost potenciálních hostů odradit. Takže ano, zkrachuje. Vy jako zákazník ztratíte jednu z možností jak se ubytovat a státu přibude na obtíž x desítek lidí, které bude muset živit.

Jinak , když voláte po krachu firem , uvědomte si , že firem , které by radikální zvýšení mezd položilo je zde poměrně dost. Opravdu si to přejete ? Opravdu si přejete to, aby vlastníci těchto firem z této země odešli a vygenerovali x stovek tisíc nových nezaměstnaných ?

0 3
možnosti
PV

P89e32t16r 35V27e28p30r67e62k

18. 10. 2018 21:22

Autor a jemu mnoho podobných se domnívá, že až se nám zvednou mzdy na trojnásobek, budeme se mít 3x lépe a naše kupní síla stoupne na trojnásobek. Zapomíná, že služby u nás nejsou srovnatelné s Německem. Pokud se zvednou u nás mzdy, téměř okamžitě přirozeně vroste cena práce, čili podraží kadeřník, automechanik, zedník a v podstatě každý řemeslník, u zubaře budeme doplácet podstatně víc, zaplatíme více za parkování, za hromadnou dopravu, za jídlo v restauraci atd atd. Vždyť Němci to vědí a naše služby jsou prostě pro ně velmi levné. Čili pokud se zvednou platy 3x, budeme se mít lépe, ale zdaleka ne 3 x lépe.

1 0
možnosti
VS

Kde to autor tvrdí? Že se domnívá, že růst mezd na trojnásobek bude znamenat ztrojnásobení kupní síly?

1 0
možnosti
VN

To co jste popsal nelze nazvat jinak , než jako demagogii. I kdyby se zvedly mzdy o 20% , stále lidi nebudou. Protože zkrátka nejsou. Nečekají někde schovaní za bukem a nečekají na okamžik , až se zvýší mzdy , aby začali usilovat o nějakou práci.

Jinak , víte proč ten řidič má základní mzdu 25 brutto ? Protože zkrátka té dopravní firmě kraj či město, které platí za zajištění dopravní obslužnosti zkrátka nedá. A v případě , pokud by se zvedly plošně mzdy o nějakých 20% , bude to mít závěr ten, že ceny zboží či služeb, které tito lidé vyrábí vystřelí též vzhůru.

Jinak moc si život na západě idealizujete. On zdaleka není tak růžový, jak jej zde prezentujete. Víte třeba , že nějakých 10-15% lidí v Německu pracuje za minimální mzdu ? Že v řadě fabrik nepotkáte německého zaměstnance, protože si je jejich zaměstnavatel nemůže dovolit ?

3 4
možnosti
VS

Ale zase je tu pravidlo, že stejná práce musí být stejně ohodnocena. Takže nikoliv podle pasu.

1 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2093x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik